Галина Борисова
Дарина Стоименова
Владимир Влаев
Анета Иванова, Велислав Павлов, Елена Димитрова, Кире Гьоревски, Пьотр Кшемински и Стефан А. Щерев
„Представление, което не е за да потвърди, а за да се случи. Представление за самото представление. Мълчим или говорим конкретно и самонадеяно, но не се стремим към излишни илюстрации. Представление, което успокоява, но и едновременно буди тревожност. Обсъждаме неща, за които сме чули, но не сме видели. Изпълнителите демонстрират своята ангажираност и оспорват проблемите с удоволствие. Представяме детайли, но съществената част може и да липсва. Ние мислим и за това, което може да се пропусне. Използваме думите за конкретизиране на хипотези и тялото като контейнер със съдържание, съставено от проблеми и памет. Съжденията, които се прокрадват до конкретни образи при конкретни обстоятелства, могат да бъдат доказвани или отхвърляни. Хипотетично, всичко може да се случи. Изкушаващо е да контролираме процеси, но вероятността да успеем е нищожна и съмнителна. Ние живеем заедно, само за да разберем, че колективите са сборища на отчуждени индивиди. Ние не искаме изкуството да приключи.“
– Галина Борисова
Галина Борисова нарича себе си хореограф „мутант“. Тя е хореограф и изпълнител на повече от 50 спектакъла, представени в Европа и САЩ. Позната е на публиката с нейните емблематични солови работи „Хуанита Хилдегард Бо“, „Танцувам Мария Калас“, „anti-GONE-It’s me“, „Тук долу всички люляци умират“, „Как бързо тече животът от януари до декември“, „Вярно с оригинала“. Спектаклите ѝ провокират с концептуални решения, прецизни детайли и чувство за хумор. Инициатор и продуцент е на фестивала „Етюди и приятели“. Автор е на книгата „Танцови представи и артистични предпочитания“. Активен блогър и инициатор на платформата „Предпочитания за танц“ (http://galina-borissova.blogspot.com/).
Носител на първа награда за хореография за представлението „A Never Ending Story“ в Хронинген, Нидерландия. Получава златен медал за солото „Хуанита Хилдегард Бо“ на фестивал Zemun в Белград. Последните ѝ проекти са представени в галерия „Етюд“, където е и програматор на пространството. Гост-преподавател в Дънкан Център, Чехия; Нов български университет и др. Работила е като гост-хореограф в Хиподрум Театър, Флорида; Театър „Гилотин“, Швеция; Дънкан Център, Чехия; Национална опера – Нови Сад, Сърбия и др. Нейни хореографии са представяни на различни фестивали в Европа и САЩ.
„Хипотетично“ е първият проект, който се реализира по линия на Програма „Апостол Карамитев“. Програмата стартира през 2023 г. по повод 100-годишнината от рождението на големия български актьор Апостол Карамитев. Основната цел на инициативата е да се даде възможност за представянето на различни форми и естетики, да се предложат нови, интердисциплинарни перспективи към правенето на театър, да бъдат открити интересни автори, идеи и практики, да се отправят нови артистични предизвикателства към трупата и екипа на театъра, да се даде видимост на нови или непознати за Народния театър автори, които да внесат своеобразните си разбирания за сценично произведение.
Анелия Янева
Ренета Икономова
Янина Петрова
Стефан Здравески
Премиера: 10 и 11 април 2024 г.
Хипотетично – абстрактно-единна композиция – Art Portal News, 25.05.2024 г.
Един хипотетичен поглед – СценАРТ, 27.04.2024 г.
Артистичност в движение: театрално изследване на хипотези – Платформа „Нови драматургии“, 22.04.2024 г.
Нещо като чук, нещо като талпа… или просто театър – СЕГА, 21.04.2024 г.
Хипотетично, това не е театър – bTV, 14.04.2024 г.